luni, 2 septembrie 2013

Protestele continuă și e bine

Protestele împotriva adoptării legii prin care se aprobă distrugerea Roșiei Montane continuă, atât în București, în majoritatea orașelor țării, cât și peste hotare. Din ce în ce mai mulți români se solidarizează, în special noi, tinerii, care ne dăm seama că altfel suntem condamnați să fim, la fel ca și părinții și bunicii și străbunicii noștri, generație de sacrificiu, exploatată, batjocorită, discriminată, nedreptățită. Se iese în stradă nu doar pentru protejarea Roșiei Montane, dar și pentru ca guvernanții să înțeleagă că li s-a terminat șmecheria. Prea mult va mers cu minciuna, cu prosteala, cu manipularea, cu îndoctrinarea, cu exploatarea, cu sărăcirea, cu nenorocirea, cu incompetența contondentă, cu nesimțirea, cu mârlănia - pare să se citească pe chipurile protestatarilor care nu rar scandează lozinci ca: Jos Guvernul! Din ce în ce mai mulți români devin conștienți că actualule: Guvern, Parlament, Președinte, Prefecturi etc. nu au reprezentat nicio secundă interesele lor, nu au făcut niciun demers pentru îmbunătățirea traiului în țară, ci au reprezentat doar interesele lor de guvernanți, opuse intereselor românilor, îmbunătățindu-și lor și grupurilor lor traiul. Din ce în ce mai mulți români devin conștienți că nu sunt decât niște ființe exploatate, batjocorite, subminate de către cei pe care o dată la 4-5 ani îi împuternicesc să le reprezinte interesele, să le facă viața mai bună.
Duminică 1 septembrie, de la ora 17:00 am fost prezent în la Protestul împotriva acelei legi abuzive prin care se admite distrugerea Roșiei Montane și cedarea aurului român pe nimic unei corporații americane. Protestul a început la Universitate, lângă fântâna de lângă Facultatea de Arhitectură, acolo unde scrie cu litere mari AICI S-A MURIT PENTRU LIBERTATE, a continuat în mijlocul străzii, pe bulevardul Magheru, înspre Piața Romană, înspre Piața Victoriei, în fața clădirii Guvernului și înapoi la Universitate unde aproximativ zece mii de participanți câți eram ne-am așezat cu fundul pe asfalt în mijlocul străzii. Am remarcat absența nemotivată a mass-mediei, ceea ce pe bună dreptate m-a făcut să îmi dau seama că mass-media din România este un simplu organ de propagandă al guvernanților și nu un organ de informare, educare etc. al cetățenilor. Protestatarii erau conștienți că guvernanții care se pronunța pentru adoptarea unei legi de acest gen sunt sigur mituiți gras, așa că au strigat de răsunau străzile lozinci în acest sens. Am strigat și eu evident și avangardiștii cu care mă aflam. Discutând cu jandarmii care umblau după noi am observat că aceștia erau în asentimentul nostru, mai nu scandau și ei, ba unii chiar erau nemulțumiți că protestul nu decurgea atât de convingător pe cât le-ar fi plăcut lor. Am dedus că societatea civilă română este perfect conștientă de abuzul al cărei subiect este, că întrebarea logică pe care și-o pune este: Eu, Ixescu, nu Statul român, nu România, ci eu, cetățeanul Ixescu, ce am de câștigat dacă se distruge Roșia Montană și se înstrăinează aurul ? Și am dedus și răspunsul logic la această întrebare: Nimic. Dar cine are de câștigat? Păci cum cine? Ei , guvernanții! Dar de pierdut? Păi eu, tu, noi, românii. Păi cum să nu luăm foc și să nu protestăm? Evident, momentan protestele sunt pașnice, dar dacă guvernanții și mass-media lor vor ține în continuare degetele în urechi și mâinile la ochi, cu siguranță ele vor fi din ce în ce mai puțin pașnice: Uneori guvernanții trebuie bruscați ca să-și dea seama ce-și doresc cu-adevărat!
Este foarte bine că există aceste proteste, pentru că li se amintește guvernanților și totodată tuturor românilor că POPORUL ESTE ADEVĂRATUL STĂPÂN, că NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE POPOR și că INTERESUL și VOINȚA POPORULUI ESTE ADEVĂRATA LEGE. Este foarte bine și pentru că ne obișnuim să luăm atitudine civică atunci când guvernanții ne supun abuzurilor lor, iar singura atitudine civica pe care poți să o ai vis a vis de ei momentan, este să ieși în stradă și să scandezi ce te doare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu