vineri, 13 septembrie 2013

La Dana Banu și prietenii

Aseară am fost la evenimentul cu numele din titlu și am asistat la o scenă extrem de amuzantă. Am ajuns pe la un 19 și ceva și până să înceapă lectura și cântarea, am stat afară în spatele Hanului lu Manuc unde se desfășura Ziua Pompierilor cu muzică distracție și mulți pompieri. Cu doi dintre ei mă și cunoșteam, erau din Comănești. Cânta ceva fanfară, ceva populară, se horea, era plăcută ambianța. Apare Andrei Ruse cu logodnica lui Ioana Vighi și cu o tipă care mi-a spus că ne-am cunoscut mai de mult și că i-am pus mâna pe cur, la care eu i-am răspuns ce nesimțit, la care ea a râs, era picată în mrejele mele dar nu eram interesat s-o pescuiesc.. Apare și Bădică cu Vlad fotograful și cu o psiholoagă care era cu Vlad, dar care.. nu mai zic. Stăm noi la vrăjeală, ne coborâm în subsolul Clubului Anton să vedem locația evenimentului și cum aerul nu era prea curat am ieșit la o lulea. Cum stăteam noi și poșteam luleaua apare și Mugur Grosu. Poștim și cu el, după primul fum ne zice că generalizările astea cum că toată presa minte și că toți guvernanții sunt incompetenți, corupți și nu reprezintă interesul cetățeanului, nu sunt ok, că mai sunt și unii ok, la care Bădică a zis că a răspuns la o anchetă la care am răspuns și eu pentru Hyperliteratura despre Protestele care se desfășoară pentru Salvarea Roșiei Montane și că a zis că el n-a mai văzut un guvernant competent, curat, care să reprezinte interesele cetățeanului, de peste 20 de ani... Am coborât în Anton, era destulă lume, venise și Gelu Diaconu, Xiron Xin, Mălin, Silviu Dancu, Mardale, Țețe, George Floarea, Toghiraș, Leo, Florentina, care are un vers tare, gen, și nu vrei să mă fuți, nu vrei să mă fuți, nu, nu vrei să mă fuți,  care a consacrat-o în ochii mei, Octavian, pictorul care a semnat Scrisoarea lui Paul Goma din anii 70, Belfast ș.a. Mă salut cu toată lumea cum obișnuiesc și în scurt timp începe evenimentul. Vine Ruse lângă mine, mai stăm noi la povești și-mi zice că se bucură că mi-am revenit, că o luasem razna bla bla. I-am zis că m-am jucat și eu puțit bla bla, că razna eu n-am luat-o niciodată... Dacă ai alte puncte de vedere decât oamenii, dacă ai altă atitudine etc. oare ai luat-o razna? Prezintă doamna Dana Banu, care e o poetă foarte foarte tare, ultima ei carte Și lumea cinema paradis apărută la ed. Agol e excelentă, cântă Mardale și Țețe foarte mișto, intră Mugur care ține un discurs interminabil, scoate la un moment dat niște piroane, cică de la casele celor care au fost evacuați de la Roșia Montană și Xiron, care era fix lângă mine, strigă: Piroane! Piroane! la care îi zic, da știi că piroane înseamna cândva minciuni, iar el îmi răspunde cu surâsul său michiduțesc că aia a și zis... mai stau puțin și ies afară să mă aerisesc. Afară muzica răsuna, lumea horea, era atmosfera cu mult mai salubră, ca și când m-aș fi teleportat din București în Barcelona.. Am stat la palavre cu Ioana Ruse, cu tipa căreia îi pusesem mâna pe cur, cu prietenul ei, cu Togheraș și-a fost cât pe-aci să mă arunc și eu în hora pompierilor, dar nu știu de ce m-am abținut. Am intrat la subsol din nou, Mugur încă perora, am mai stat la câteva palavre cu Mălin, cu Dancu, cu Alexandra scenarista, cu Floarea căruia îi va apărea curând o carte de poezie și-n timp ce vorbeam trece Bădică cu Vlad și psiholoaga, îmi zice hai la un cui, mă duc, ieșim, afară bătea vântul, începuse să plouă, muzica dispăruse, lumea se risipise, piațeta se pleoștise... M-am oprit cu Bădică să-i așteptăm pe Vlad și pe psiholoagă, Bădică îmi spune că îi place despre mine că sunt viu, că ăia de jos sunt deja morți, eu îi zic că mă bucur că vede asta și că dacă o vede confirmă că și el e la fel de viu... Am pășit spre un loc ferit de vânt ploaie și priviri nedorite, pompierii împărțiseră garoafe și am luat și eu una dintr-un gărduț, psiholoaga bătea ghes să i-o dau ei, i-am răspuns că nu i-o dau că ar fi nepoliticos față de Vlad să fac asta și am ajuns pe o străduță sub un balcon. Ne-apuncăm de fumat și de bârfit. Am rupt coada garoafei și mi-am pus foare roșă în piept, în buzunarul stâng al cămășii. Psiholoaga mi-a așezat-o mai bine, Vlad mi-a făcut niște poze, am mai bârfit una alta și am plecat, Bădică cu Vlad înainte, eu cu psiholoaga mai la doi pași în urmă, eu scriam un vers, caretocmai îmi venise, pe telefon, ea spunea ceva de Poemul poemelor, eu eram atent vag la ea căci aveam senzația că vorbește cu cineva la telefon și că se laudă că m-a cunoscut :)) apoi mă uit la ea și-mi dau seama că vorbise cu mine în tot acel timp și-i zic că aveam impresia că vorbește la telefon, să repete. Citise Poemul poemelor pe care i l-am oferit lui Mugur, care e coleg de apartament cu Vlad, îi plăcuse. Era nepoata poetului Ioan Flora, hai că mi-am amintit... Ajungem în subsol, termina de citit Diaconu și intră Bădică. Ține un discurs în care zice printre altele tocmai a fost afară la un cui cu prietenul lui SGB, că vrea să citească o povestire de două pagini, dacă are răbdare lumea să ascute tot, lumea zice că să citească doar niște fragmente, eu zic să citească tot căci două pagini înseamnă nici 10% din cât a vorbit Mugur, el mai vorbește ce mai vorbește și nu mai citește deloc. Și eu aș fi făcut la fel, ce să zic... Intră Mardale și cântă frumos cu Țețe, Mălin se băga în seamă cu o prietenă de-a Ioanei Vighi, uneori insistă prea tare așa că se vede respins, mai are încă de învățat cu femeile deși a făcut progrese imense, merg la masa la care era Țețe cu o tipă pe piciorul căreia își ținea mâna, care tipă vorbea cu Bădică, Vlad, psiholoaga, Alexandra scenarista, Florentina, Leo plm. Mă introduc în discuții și încep o conversație cu psiholoaga, Vlad aprinde lanterna brichetei și o pune ca pe-un reflector pe mine, care vorbeam și cu alte persoane și dădeam niște dume prea tari, psiholoaga mă întrabă dacă nu citesc și eu ceva, i-am zis că nu e seara mea și că dacă aș citi eu fluturii de pe pereți (erau niște fluturași fosforescenți pe pereți) ar începe să zboare și i-ar simți în stomac, tipa de vorbea cu Bădică îl întreabă pe Vlad dacă filmează, Vlad zice că are filmul în brichetă unde e gazul și că mâine la muncă li-l va arăta colegilor, eu zic că va aprinde bricheta și va curge scena de-acum, ăștia se topesc de duma mea, mai parlim și mă duc de-acolo la locul meu, în drum mă întâlnesc cu Mălin care era supărat, îl întreb ce are, îmi zice că nu știu ce-i zisese Ruse că se luase de Ioana, Ruse îmi zice să-l țin departe de masă că-l bate, eu îi zic că n-am eu nicio treabă cu masa lor și mă pun pe scaunul înalt s-o ascult pe Dana Banu citind... Citește ea și după ce citește dau tonul a lozincă strigând UNIȚI, la care Ruse, Mugur, Dancu și toată lumea a început UNIȚI SALVĂM ROȘIA MONTANĂ, se fac poze, Mălin era pe lângă mine, Ruse vine și el, începe să vorbească cu Mălin, eu cu Dancu, ăia făceau nu știu ce poze și îl chemau pe Ruse să facă și el... Ruse vorbea cu Mălin și dintr-o dată, PAC! ajunge un pumn în falca lui Mălin expediat de Ruse... eu zic, Băă, nu-s frumoase astea, Mălin zice, Aaaa, chem poliția! și-și scoate telefonul din buzunar... pe mine m-a bușit râsul.. Ruse zice, Cheamă poliția! Mălin iese... râdeam, scena fusese monumentală
Mă duc înapoi la masa de unde plecasem, mai vorbesc... După o vreme apare Ruse și-mi zice că plătesc amenda de două milioane, pe care i-o dăduse nu știu ce poliție, împreună cu el, că eu l-aș fi pus pe Mălin să se bage-n seamă cu Ioana, că nu l-am ținut... Paranoia! i-am zis că contestăm amenda și că oricum, ce treabă am eu cu Mălin? că nu e câinele meu... a plecat..  într-adevăr, l-am învățat pe bietul Mălin puțină seducție care l-a transformat din virgin în bărbat după vreo 7 luni, dar nu e vina mea dacă încă nu e eminent :D
Când m-am dus la baie, m-am oprit la masa la care era el, Xiron, Floarea, Alexandra și cine mai era... unii aveau senzația că e vina mea că Ruse îi dăduse un pumn în falcă lui Mălin, de parcă Mălin era câinele meu sau ceva.. Floarea a zis că Mălin e un nebun care vine pe la tot felul de evenimente și se bagă-n seamă.. le-am zis, ce-aveți dom le, ați luat-o razna? oare am vreo telecomandă care prin care îi controlez comportamentul acestui om? că dom le, zic ei, a venit cu tine...  le-am zis că n-a venit cu mine și că oricum, chiar dacă venea, n-am eu nicio responsabilitate pentru comportamentul nimănui...
Berea, alcoolul le întunecă rațiunea oamenilor, mă jur! nu mai gândesc, nu mai văd, devin paranoici, li se par lucruri care nu sunt, devin viscerali, violenți...
Merg și mă piș, după care mă întorc la masă.
Vine Alexandra scenarista și-mi zice că să nu-l mai aduc pe Mălin... i-am zis, că eu nu aduc pe nimeni și dacă mai insistă cu asta o să zvonesc că a fost iubita lui Mălin... jumate dintre cei prezenți aveau senzația stupidă, oligofrenă, că era vina mea că Ruse îl pocnise pe Mălin... Ruse avea aceeași senzație. I-am zis, adică tu ai impresia că i-am zis eu lu ăsta să se ducă să se bage-n seamă cu Ioana?
plm
Am mai stat la palavre, am propus să facem un eveniment poetic la Protestul de duminică, să punem un pupitru în piață și să ridicăm cuvântul...
Am mai stat ce-am mai stat și cum lumea se îmbătase și fura curent am plecat spre casă. Dacă treceai pe lângă mine și te uitai în pieptul meu
puteai vedea răsăritul
deși era vreo 1 și

4 comentarii:

  1. ce mi-ar plăcea să stăm în același oraș, să ne înhăităm

    RăspundețiȘtergere
  2. matei, nu e asa greu, fa-ti bagajele, depune in cateva locuri cv-ul si hop tup esti bucurestean

    RăspundețiȘtergere
  3. Din ce librarie pot lua si eu "torrent"?

    RăspundețiȘtergere
  4. http://www.libraria.hergbenet.ro/carti/torrent-stoian-g-bogdan

    RăspundețiȘtergere