sâmbătă, 14 aprilie 2012

Ca vitelu la poarta noua

ma simt de cateva zile.. miercuri am aterizat in Barcelona pe la 18 ora locala si pe la 19 m am cazat in centrul gotic al orasului la un Hostal, n am putut rezista sa nu raman macar o noapte sa ma minunez pana la lacrimi, siderat de ce vazusem pana atunci = mai nimic. Arhitectura orasului e splendida! Am vazut cateva Gaudi care m au facut terci cu frumusetea lor, cateva monumente, catedrale, statui, fantani, ce sa mai, imi venea sa merg in toate partile, pe toate stradutele, sa ma dedublez intr atat incat sa pot strabate in cateva ore intreaga splendoare relevata ochiului si sa ma intalnesc in cel care sunt de obicei undeva sus deasupra pietei Catalunia privind prin monoclul meu triunghiular si bucurandu ma ca si cand as fi terminat de edificat o capodopera. Barcelona e o capodopera. As fi putut scrie cate un poem la fiecare pas caci fiecare privire imi crea o placere nemaivazuta, ganduri intr o limba pe care n o intelegeam, dar care poseda o adancime hipnotica, ca si cand intreg orasul imi transmitea telepatic fiecare traire miscare zgomot etc. Traducatoarea mea m a asteptat cu un cui adus din Franta, l am aprins in camera si dupa cateva fumuri eram atat de relaxat de binedispus de indragostit de tot ce mi se intampla incat am luat harta si am tasnit pe strazi de nebun. Strazi care mai de care mai cu schepsisu lor, mai inguste sau mai late fara trotuare cu trasaturi exotice cu oamenii localurile magazinele museele palatele casele etc lor. Mergeam fara tinta, se insera si dintr o data m am trezit intr o incinta dreptunghiulara inprejmuita de terase si palmieri, care tinea in mijlocul ei o fantana arteziana scupltata foarte misto. Era Piata Real si era o atmosfera care ma facut sa zambesc. Lume de toate culorile rasele cosmopolitism promiscuitate culturala smecherie. Si bineinteles ca trebuia sa mi exsersez talentul sa vad cum o arde lumea, mai ales ca nu m am uitat la telenovele degeaba cand eram mic si cunosc a vorbi in spaniloa. Am inceput sa deschid seturi cu oamenii din piata, sa i conversez si am observat ca erau foarte deschisi si amabili. Femei de dulceata cu voci de smeura si expresii cochete m au facut in cateva minute sa inteleg spiritul locului si sa l las sa ma posede. L am sunat pe tata si i am spus ca am ajuns in rai. Eram in rai ce sa mai.. Curand s a inoptat si traducatoarea mea a zis sa mergem sa bem ceva si sa mancam tapas. Pana sa gasim un local care sa ne inspire a mai trecut o ora jumate. Paseam molatec dar cu capul sus si drept si din cand in cand mai vorbea cineva cu mine, un negru dintr un grup mi a zis privindu ma in ochi in trecere Your great, man! : habar n am de ce; sau o domnisoara blonda, ceva englezoaica, purta o rochie alba ca de mireasa si avea doi cilindri la vreun metru in maini printr un gang ma intreaba: Do you like my hands? I am zis: I like u! si inrosindu se mi a zis Thank u! sau doi negri la un colt imi spun: Weed, man? si le am raspuns Yes, how much? 30, zice, ITS expensive, zic, Is god weed, man! si pana la urma am luat 2 grame cu 12. La noi iarba a 60 lei g, nesimtita, si nu e g e 0.8, 0.7! Etc etc si am intrat intr un restaurant unde am mancat paiela, o mancare care m a uns pe suflet si am baut sangria. Apoi am pasit pe stradute cumva in zig zag pana la mare. Pe drum mi am cumparat pasta de dinti si periuta. Am platit 2 euro jumate pe o pasta Signal si o periuta: foarte ieftin iar calitatea pastei de dinti este superioara din orice pozitie tuturor pastelor de dinti din Romania si aici m am intrebat daca nu vrea cineva sa ne omoare rapid pe noi romanii, avand in vedere faptul ca produsele romanesti sunt inferioare calitativ in stil barbar. Tot e inferior si mult mai scump: hrana, cosmeticele, hainele, bautura, drogurile, apa de la robinet, acolo toata luma bea apa de la robinet si e foarte buna, n are pic de clor... Pe plaja am facut un cui si n timp ce l fumam ma abordeaza un tip, mai creol asa, daca nu vreau hasis, iarba, cocaina. I am aratat cuiul si am l am intrebat cat e cocaina. A zis 60 euro. Mai ieftin cu 40 de euro fata de Romania unde cumperi mai mult paracetamol decat coca. Nu mi am luat ca nu ma omor dupa. Briza marii era extrem de placuta si inunda tot orasul. Aerul era cald si mi dadea o stare excelenta. Ma simteam ca Columb cand a pasit pe America. Apa era calda, m am dezbracat si am facut o baie. Apoi am plecat spre camera ocolind drumul pe care mersesem pana atunci. Era ora 3 cand m am culcat. La 8 m am trezit si am iesit la plimbare pe faleza. Am ajuns in dreptul unei straei cu trotuar pe mijloc care se cheama La Rambla. Am urcat pe ea si la un moment dat aud de la un tip care era la vreo 2 metri de mine: hey, man! M am uitat la el si soptit mi a zis: hasis. Am mers mai departe. Am ajuns intr o piata cu alimente. Am intrat sa vad diferentele. Cate diferente! Pesti, fructe de mare, carnuri, dulciuri, fructe exotice, lactate a caror calitate radia si al caror pret era mai ieftin decat in Romania cu mult. Mi am luat un senvis cu hamon si branza, apoi o inghetata care era delicioasa si am iesit minunat si ofticat totodata ca in tara mea lucrurile sunt proaste rau. AM mai vazut chestii pana la 11 cand m am intors in camera. Am impachetat si am plecat cu traducatoarea mea sa luam trenul spre Franta. L am luat din Piata Catalunia, ca si cand ai intra la metrou in Piata Universitatii sa ajungi in Bulgaria. Biletul m a costat 11 euro pana in Franta, iar drumul a durat 3 ore. Iarasi m am ofticat. Eu fac cu trenul de la Bucuresti la Comanesti, 300 km, 7 ore. In fine, superoras Barcelona, m a frapat si m a facut sa inteleg ca tara mea e varza din toate punctele de vedere, ca toti politicienii care au ocupat functii publice in ultimii 22 de ani trebuie arestati imediat pentru dezastrul in care ne aflam si inlocuiti cu oameni care sa creeze progres, nivel ridicat de trai, viata buna.
TO BE COntinuated...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu