sâmbătă, 24 martie 2012

Spirite batrane

Boala grea batranetea! Nu doar ca smochineste dar si tampeste! Caci te face sa crezi ca tot ce ai invatat despre lucruri pana atunci e adevar batut in cuie. Frustrarea ca esti neputincios impotriva timpului tot mai scurt, frustrarea ca sunt altii, mai tineri, care te vor vedea mort intr-o zi, care au tot timpul inainte, care se bucura de o viata pe care tu nu ti-o mai permiti, de polenul iubirii, de comicul conjuncturilor, de libertatea tineretii - te face scrobit, te face sa ai o conduita lipsita de toleranta, proasta gramada. Ei bine, boala asta a napadit institutiile romanesti si impiedica progresul. Lumea e tot mai liberala, omul are drepturi la care multi nici nu viseaza, iar in institutiile romanesti se gasesc nu neaparat batrani, adica oameni inaintati in varsta, ci spirite batrane.
Mai acu 3-4 saptamani merg pe la Uniune pe Victoriei si cum domnul vicepresedinte Gabriel Chifu era acolo l-am intrebat daca pot publica si eu niste texte in Romania literara. Am primit un raspuns afirmativ si-am zis ca am un text care se cheama "te fut si te fac poezie", banuiesc ca nu-l pot publica... Evident ca raspunsul a fost tot afirmativ, asa ca am lasat alte texte. Faptul ca nu am putut publica o poezie care se cheama astfel demonstreaza clar ca mentalitatea de le Romania literara nu s-a schimbat odata cu afirmarea unor drepturi ca cel la libera exprimare, ci a ramas ca pe vremea antedecembrista si aici nu arat cu degetul spre domnul vicepresedinte ci spre insusi directorul revistei si presedintele USR, Nicolae Manolescu, al carui spirit, la aproape 80 de ani, este, din pacate, o hoasca. Oamenii in infinita si inconstienta lor prostie au creat norme care te impiedica sa folosesti anumite cuvinte sub sanctiunea ca esti trivial, vulgar etc. Dar oare eu trebuie sa repect normele astea? NU. Vorbesc cum vreau si mai mult, scriu cum si ce vreau si ce scriu eu, intr-o tara condusa de spirite batrane, de hoaste, spre saracie si nevoi si boala, e aur pentru ca cele patru concepte care stau in spatele a ceea ce scriu eu sunt: , Eliberare, Libertate, Fraternitate si Echitate sociala.
Am postat un link mai jos intr-un post cu poemul care a aparut in revista: I-auzi ce zice la Radio TU. Am fost zilele trecute iar la Uniune unde m-am intalnit din nou cu domnul Chifu care scrisese in aceeasi revista un articol despre propunerea mea, pentru care il iert caci nu stia ce facea cand scria. Mi-a zis ca poemul meu a produs mare scandal in redactie. Normal ca a produs la cat de batrana e redactia si mentlitatea ei. Normal. Si ceea ce afirm se confirma doar privind grafica si hartia ei. Este la fel ca si spiritele celor care o scriu constant, palida, de ziar, vetusta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu