duminică, 18 martie 2012

Casa Poporului

Prin Parcul Carol cu pisicuta mea Ioana ma plimbam si trageam concluzii. Fiecare teza e o antiteza si invers. Duma lui Hegel cu teza antiteza si sinteza e proasta. Impiedica flowul. Seara avea ceva magic incat vedeam totul cum curge. Ioana m-a invatat sa respir cum respira cantaretii si-am inceput sa repir pana cand am ametit. Acea ameteala era mai placuta decat orice betie si decat orice efect al ierbii. Simteam cu mi se activeaza parti din creier. Mi-am dat seama ca tot ce trebuie sa fac e sa respir corect. Si imediat ca, trebuie sa am un aer respirabil, diferenta dintre aerul din parc si cel dinafara era evidenta. Am stat pe langa lac si am vazut ca scria pe un zid ca scaldatul se pedepseste cu amenda. Ce cacat, m-am gandit, de ce? Pentru ca era jegoasa apa, probabil. Si mi-am imaginat cum ar fi fost daca lacul era curat si vara se putea face baie in el: Excelent. Am urcat spre mausoleu si cand am vrut sa intram in rotonda care il imprejmuieste un soldat a zis ca e interzis, ca e obiectiv militar. L-am luat in felul urmator: i-am zis ca Armata Romana apartine romanilor si toate obiectivele ei militare, noi suntem romani, ala e un mausoleu, deci putem sa ne invartim in juru-i, nu, a zis soldatul, asa am primit ordine. M-am intrebat de ce si nu am putut gasi vreun raspuns logic. Cand m-am intors, gen cu spatele spre Monumentul Soldatului Necunoscut m-a bucurat atat de tare privelistea incat am uitat de gandurile anterioare. Intr-o ceata argintie, in departare, se inalta ravisant Casa Poporului: Balaurul. Revolutia, Lovitura de Stat din '89 a fost creata pentru a-l impiedica pe Ceausescu sa faca a treia Banca Mondiala. Omul platise datoria externa, care datorie externa te impiedica sa fii suveran in tara ta si urma sa treaca la fapte. Sediul acelei banci era Casa Poporului. Ceausescu spunea intr-un discurs ca pe saracia tarilor subdezvoltate sau in curs de dezvoltare se naste bogatia tarilor dezvoltate, ca 4 miliarde si ceva din populatia lumii sta in saracie, sclava, pentru bogatia celorlalti 1 si ceva miliarde, desi exista resurse pentru toata, dar pentru toata lumea, sa aiba casa, masa si libertate de miscare. Omu voia cu acea banca sa imprumute tarile subdezvoltate si in curs de dezvoltare pentru a le elibera de sclavia Capitalismului. A se observa ca Capitalismul e un joc criminal. Omul voia sa schimbe istoria. Ei, de-acolo de unde eram eu, nu intamplator, Casa Poporului e o Sfinx (ca sfinx e la feminin, "Sfinx cuprinsa de-nteles") cubist. Ei, de ce au facut oamenii Casa Poporului in forma de Sfinx? e intrebarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu