joi, 11 mai 2017

Atenţie ce poem am regăsit :D

In genunchi, paganilor, in genunchi
Eram un mucea prescolar intr-un camin din Comanesti
n-aveam mai mult de patru-cinci ani cand mi s-a dat pentru o serbare sa joc
rolul de sultan turc intr-o sceneta.
Aveam armata, sabie, turban cu brosa deasupra fruntii si pene de paun
curea aurie batuta cu pietre semipretioase cercel cu perla-ntr-o ureche
si trebuia sa ma lupt la misto cu armata lui Stefan cel Mare
pe care il interpreta alt elev
si sa pierd
desi puteam bate singur armata "adversa"
iar cand trebuia sa pierd trebuia, cand asa zisul Stefan cel Mare
ne ornona noua, asa zisilor "turci": In genunchi, paganilor, in genunchi
sa mai si ingenunchez impreuna cu armata mea in fata lor
ceea ce era pentru mine mare injosire.
Imi dadusera rolul tocmai ca sa-mi iau acea injosire -
tataia era cel mai luminat si invidiat politician din judet
fost primar al orasului
iar la momentul respectiv Directorul Oficiului Comertului Local
< cand venea Ceausescu prin zona cu el vorbea >
plus mare crai... care ii insiprese cine stie carui intelept local
urmatoarea duma:
"Ca sa fi un barbat implinit tre sa ai
casa lu' Ivan - asta era un medic reputat care avea o vila superba la momentul respectiv
masina lu' Pardailean - asta era un tigan negru ca piperu care avea un mertzan putin mai negru ca el
si pula lu' Stoian.
Si-am incenunchiat.
Eram un pusti nonconformist printr-a doua a treia
m-am inscris la cursuri de karate la Sala de Sport a Scolii Nr. Unu
si senseiul ne-a spus sa ingenunchiem si sa stam cat mai mult in aceasta postura
insa nu ne-a spus din ce motiv iar eu am crezut ca are el impresii de voievod
si nu prea m-am sinchisit sa stau
apoi, tot pe-atunci, m-a invatat bunicu
care era si el, pe langa un mare negustor camatar si nu in ultimul rand
om cinstit asa cum erau romanii pe vremuri
si-un mare crai
sa ma rog stand in genunchi
Tatal nostru si-apoi sa-l rog pe Dumnezeu sa-mi lumineze mintea
si m-am tot rugat pana cand
intr-o zi am devenit ateu si n-am mai inghenunchiat ani
iar lumina adunata-n minte mi s-a tot diluat si bahlit
caci m-am luat cu alcoolurile si tigarile si femeile si pula sport
Da-ntr-o seara zice prietenul Cezar Lancrajan cu care eram vecin
pe cand stateam fara chirie pe Cantemir in apartamentul poetului si chirurgului Crețan
sa iesim sa bem si-am baut toata noaptea
vreo doua sticle de vodca cu suc de mere de-o faceam pe proorocul dupa miezul noptii
si lumea din club in separeu vast de canapele imi sorbea vrajeala suprema cu abnegatie si asuduitate
pizdele se topeau ca cuburile de gheata din frapiera
s-a facut vreo cinci si-am luat-o cu Cezar in Centrul Vechi
unde iar am baut si-am tinut predica pana cand plm mi s-a rupt filmul
si m-am trezit spre casa singur pe o strada jos pe langa deaulul Patriahiei mergand pe sapte carari si vad biserica am uitat cum se cheama
gardul care ii imprejumuia curtea hop cand eram pe trotuarul de langa poarta ei
am simtit un impuls puternic ca si cand eram magnetizat sa intru in biserica
si-am intrat pana in fata altarului intre stalpii compasiune si severitate sub o turla
si-am ingenunchiat si m-am rugat cu figurile de stil ale unui ritual magic care nu stiu din ce vieti anterioare imi veneau
iar cand am ridicat mainile si capul sus gratia divina a picurat intr-o forma incandescenta si mi-a intrat prin fontanela
bisericile sunt acumulatoarele celor mai fine si rafinate eteruri
eterul se absoarbe in genunchi prin fontanela coccis piept gat cap picoare maini.. dar eu habar n-aveam asta pe-atunci
era unu septembrie se facuse toamna cand am adormit dimineata devreme
peste doua luni Eram intr-o prea lunga si totusi nu intrutotul nefericita vizita cand am citit un pliant al scolii de yoga MISA
incepeau cursuri pentru anu unu si printre altele era un citat din Bhavagad Gita in care se vorbea despre puteri supranaturale si despre cum doare cei putini le pot dobandi
ii zic lu Lipkanu ca vreau sa ma bag imi zice ca si el vrea
m-am mutat in tei la maica domnului cu cuvantul divin intr-o garsoniera la etajul noua
noua-i numarul constiintei
intr-o seara mi-am luat rucsaceul si cu Lipkanu-n Pipera la Ashram
Ashramul pe semne fusese ceva Camin de Nefamilisti sala de curs era construita din lemn deasupra
am urcat ne-am schimbat intr-un vestiar si-am urcat si mai sus in sala care era presarata cu tot felul de oameni pe diferite presuri discutand relaxandu-se asezandu-se stand
in capat la o catedra era Mihai profesorul si cele doua asistente Ruxina si.. am uitat cum
undeva langa fereastra deliciosa intr-o oarecare postura comoda chiar Ligia Parvulescu :D dar nu stiam asta atunci
ma proptesc cu Lipkanu fix in centrul salii intre niste tinere mai dragute sau mai putin se ridica profesorul si zice dar nu tocmai asa
sa facem mereu incalzirea inainte de asane si recomandat asane inainte de meditatie
si baga stoian rasuciri de cap in stanga si-n dreapta flexii de umeri masaj in plex contra stresurilor etc
si Mihai zice sa renuntam complet sa consumam carne cafea tigari alcool si sa practicam continenta sa ne futem dar sa nu risipim slobozii
caci slobozii e energie creatoare care transmutata prin coloana in lumina la cap mare bine face
hraneste creierul si-l fertilizeaza si duce la nemurire
hopa
zice ca alea nasoale de mai sus infunda nadisurile corpului eteric care dubleaza corpul de carne al omului si ca atunci cand este perfect functional corpul eteric omul e zeu
ca puterile psihice asa zis supranaturale prin intermediul lui se dobandesc
hopa
ne invata o asanama relaxez in ea cat de cat
apoi inca o asana
trec doua ore cat te-ai mangaiat si spre sfarsit ne spune sa ne asezam in genunchi cu fesele pe talpi si mainile ca niste toarte pe solduri in postura diamantului sau a traznetului
sa inchidem ochii si sa vizualizam in centrul fruntii o minge alba de ping pong
pe care s-o privim cat mai mult in fiecare zi
cica insusi Dumnezeu face mudra asta :D
Am facut multa yoga de-atunci si continui sa fac rara e ziua cand nu strau in genunchi si meditez si ma umplu cu lumina caci sunt un astru
si-ngenunchi acum scriu aceasta yoga din lumina mea
Cand esti perfect relaxat incat ti-ai pierdut conturul corporal poti sa-ti imaginezi cum te extinzi pana in cele mai indepartate colturi ale universului
desi universul n-are colturi
cum te faci una cu universul una cu infinitul una cu constiinta care se viseaza pe sine si toata floarea lumilor intr-un prezent fara trecut si fara viitor
totul e lumina vibranda totul e vis in vis in vis la nesfarsit
fi numai lumina si veseaza-te paradis
fi numai lumina ochiului tau
trezeste-te
"
sgb

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu