duminică, 20 ianuarie 2013

Stimați apărători ai drepturilor omului

Mai acu' o vreme mă sună un prieten aflat în Penitenciarul Bacău să-l ajut într-o problemă. Să-i dau adresa de mail ca să-mi trimită un draft de cerere pe care s-o rescriu și s-o depun în mai multe locuri. I-am dat adresa și am primit următorul text din care o să șterg numele celor 25 de semnatari pentru a păstra confidențialitatea identității lor.

"                          Stimati aparatori ai drepturilor omului,

Subsemnatii : ..............................    arestati preventiv si detinuti in PNT Bacau va  descriem cateva aspecte din calvarul pe care il  traim aici iar dumneavoastra ve-ti avea sarcina de a  opri aceste ororii si  a gasii vinovatii. Avem increderea ca  ve-ti stopa acest „GENOCID’’.

  Suntem in  acest loc preventiv ca  instanta a  hotarat ca suntem  un  pericol  social iar penitenciarul este un  loc destinat reeducarii si reintegrarii?....Spun magistrati ca dupa un timp cu  serviciile de reeducare si sociale  pe care  statul le plateste noi suntem redati societatii ‚,vindecati’’ de viciile care ne-au adus aici.EROARE....

    De curand vedem in Suedia ca  detinuti o duc mai bine decat bolnavii din spitale pentru  ca se aloco 2400 lei lunar in contextul in care salariul minimului pe economie este in jur de 1000 lei. Probabil din acte si dumneavoastra vedeti la fel dar a-ti vizitat vreodata un penitenciar? Noi va dam un unic detaliu suntem 25 de persoane intr-o camera cu un singur dus cu 4 ore apa  calda pe saptamana. Legislatia europeana prevede ca spatiile de cazare trebuie sa respecte demnitatea  umana si  standardele minime sanitare si de igiena. Masa o servim in patul in care dormim intr-o pozitie incovenienta, daca avem  norocul sa o putem  manca pentru ca de cele mai multe ori este aceeasi si mai mult de atat nu se poate consuma. Legislatia prevede ca trebuie sa beneficiem de un regim alimentar care sa  tina cont de stare de sanatate, continutul evergetic si proteic. Ori hrana noastra este formata si bazata numai  pe paste, cartofi si varza dar amestecate. O, alta  problema o constituie plimbarea si exercitiu  fizic. Plimbarea este de doua ore zilnic intr-un spatiu mic. Legea prevede ca detinuti trebuie sa aiba  oportunitatea de a afectua cel putin o  ora pe zi de exercitii fizice iar penitenciarul sa faciliteze acest tip de activitate prin  furnizarea aparaturii si echipamentelor adecvate.

   In concluzie traim intr-un spatiu cu plosnite, supraaglomerat,
Nemancati si totusi am  supravetui daca nu ar mai fi si stresul si pericolul care ne paste la  orice colt, VIOLENTA. Vedem de cateva ori pe zi taiati, batuti si violati, seara se aud tipete de groaza si dimineata auzim si vedem tineri desfigurati si violati care nu au cui sa se planga pentru ca aici s-a instituit legea  tacerii, o lege nescrisa dar respectata cu strictete si pedepsita crunt daca o incalci.

          Cui sa se planga acel tanar stiind ce va pati apoi? Ce fac angajati in aceste cazuri? Va spunem tot noi MUSAMALIZEAZA si ignora viata acestor tineri tinuti aici la REEDUCARE.

      Domnilor aparatori ai legii : Rugam a lua masuri urgente si a supune unor expertize medicale toti minorii si tineri din acest penitenciar si ve-ti vedea ce tip de reeducare se aplica in acest sistem, si ce tip de oameni reda societatii acest sistem numit penitenciar. Rugam respectos a salva acesti copii si a sanctiona vinovatii. Nu criza financiara e de vina ci criza morala. Rugam de altfel sa verificati si motivul evadarilor din ultimile luni si motivul celor care sau spanzurat in ultimile lunii, dar vrem cel oficial si adevarul pe care noi  il  cunoastem. Nu lasa-ti acest  S.O.S fara  raspuns.
   Cu  restect..."


Când am citit această scrisoare sentimente și gânduri ciudate m-au năpădit. Am simțit durere, compasiune, neputință și multe altele. Suferința oamenilor îmi provoacă rău fizic. Nedreptatea îmi provoacă rău fizic. Prostia îmi provoacă rău fizic. Răutatea îmi provoacă rău fizic. Ipocrizia îmi provoacă rău fizic. Complicitatea prin tăcere și inacțiune îmi provoacă rău fizic. Animalitatea îmi provoacă rău fizic. În ce căcat de țară m-am născut? În ce popor mârlan și retardat m-am născut? Oare nu mai există oameni în țara asta, oare toți am devenit gorile? M-am dus la baie și-am vomitat. 

Omul are în mod natural dreptul de proprietate de sine care îi conferă atributele de posesie, folosință și dispoziție asupra ființei sale, atribute care pot fi exercitate în mod exclusiv, absolut și perpetuu. Deci dacă X nu consimte să fie reținut, arestat, judecat, condamnat, incarcerat, deținut, nimeni nu are dreptul să-i facă asta. Că dacă Y, Z, Q îi zic lui X că trebuie reținut, arestat, judecat, condamnat, încarcerat, deținut, el poate să zică: Nu, domnilor Y, Z, Q, eu am dreptul de proprietate de sine și atributele de posesie, folosință și dispoziție asupra ființei mele și numai eu am aceste drepturi-atribute, iar voi, dacă considerați că eu trebuie să fiu reținut, arestat, judecat, condamnat, încarcerat, deținut consider că sunteți puțin retardați și că trebuie să vă cunoașteți vouă drepturile pentru a mi le recunoaște și mie. Căci dacă voi nu îmi recunoașteți drepturile înseamnă că ori nu știți că aveți și voi aceleași drepturi, ori le încălcați pe-ale mele în mod flagrant, și încălcându-mi-le mie, de fapt vi le încălcați și vouă. Faptul că sunteți 3 iar eu sunt 1 și fiind mai mulți mă puteți reține, aresta, judeca, condamna, încarcera, deține cu forța, nu înseamnă că e normal, uman, inteligent, just etc. să faceți asta. Când faceți asta, de fapt, afirmați că voi aveți mai multe "drepturi" ca mine pentru că aveți mai multă putere fizică decât mine și că vă exercitați aceste "drepturi" prin forță. Iar eu știu că îmi încălcați astfel drepturile prin forță, ba mai mult, încălcați astfel drepturile întregii omeniri, inclusiv drepturile voastre, și consider că sunt în legitimă apărare dacă mă opun în mod decent și diplomat unui astfel de tratament inuman. Omul, așa cum spunea JFK, este predestinat să fie liber și independent. Omul, așa cum spun eu, este sacru, inviolabil, suveran. Iar omul, deși are toate drepturile și toate atributele pe care vrea și spune că le are, nu are în fapt niciun drept. Este tratat ca un animal. Iar conduita animală prin care este trata confirmă că cei care o adoptă nu se deosebesc prea mult de animale. Că umanitatea le lipsește cu desăvârșire. Și dacă le lipsește această trăsătură esențială le lipsește pentru că nu i-a învățat nimeni ce-i asta, ci mai degrabă opusul umanității, inumanitatea, animalitatea. 

Dacă un om comite o faptă care este considerată infracțiune, o comite din două motive: 1 Pentru că este ignorant. 2 Pentru că își dorește o existență normală după standardele sale.
Dacă omul este ignorant, cine e de vină?
Statul este de vină, pentru că nu a fost în stare să-l învețe pe om umanitatea și virtuțile aferente ei prin sistemul de învățământ.
Dacă omul nu are o existență normală după standardele sale, căci nu poți impune standarde oamenilor, și oricum oamenii își doresc cam ce au avut sau au alți oameni, cine este de vine?
Statul este de vină, pentru că nu e în stare să creeze ecosistemul necesar ca fiecare individ să aibă o existență normală după standardele sale. 

Ca atare, ce face Statul Român Actual? Nu e în stare să-și învețe cetățenii umanitatea, nu e în stare nici să creeze contextul necesar ca fiecare individ să aibă o existență normală, dar reține, arestează, judecă, condamnă, încarcerează, deține oamenii care din ignoranță sau pentru a-și îmbunătăți existența comit fapte pe care tot el le clasifică ca fiind infracțiuni - și după ce că îi încalcă astfel omului drepturile naturale fundamentale, îl mai și ține cu forța închis ca pe un animal în pușcăriile sale fără să-i asigure nici acolo o existență normală, umană. Dar Statul, nu este decât o iluzie în mințile oamenilor, în realitate Statul este niște oameni care își bat în stil barbar joc de oameni, confirmându-și astfel animalitatea și nu umanitatea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu