Înapoierea intelectuală, culturală, juridică, artistică, estetică şi morală a înlţilor funcţionari ai României este oglindită de înapoierea societăţii civile, de înapoierea infrastructurii urbane şi a drumurilor naţionale, de calitatea inferioară a alimentaţiei, serviciilor şi justiţiei, cum şi de înapoierea transportului feroviar. Transportul feroviar din România este într-un stadiu avansat de înapoiere, trenurile din România circulă în secolul vitezei cu aceeaşi viteză cu care circulau şi-n mileniul trecut şi încă mai circulă pe căile ferate din România trenuri fabricate pe când România încă mai fabrica trenuri. Nu doar trenurile, viteza lor şi gările sunt înapoiate, ci şi însele căile ferate, pe care nu se poate circula sigur cu mai mult de 98 km/h. Dacă în ţările cu înalţi funcţionari avansaţi intelectual, juridic, cultural, artistic, estetic şi moral trenurile circulă chiar şi cu 500 km/h, la noi trenurile parcurg 500 km în 8-9 sau chiar 11 ore, mai ales în sezonul estival. Astfel, românii circulă astăzi cu trenul cum circulau japonezii prin anii 50. Nu există ţară în Europa cu un transport feroviar inferior celui din România.
Această calitate inferioară a transportului feroviar poate reprezenta o oportunitate pentru guvernanţii dornici să modernizeze şi emancipeze condiţiile de transport feroviar din România, investiţia urgentă în acest transport este de natură să crească economia ţării şi gradul de civilizaţie al cetăţenilor. Statul este necesar să creeze pârghiile şi mecanismele necesare unui transport feroviar modern, civilizat, excelent.
Trebuie investit în modernizarea căilor ferate, în conectarea cu căi ferate moderne şi apte să susţină trenuri de mare viteză a tuturor oraşelor ţării în aşa manieră încât să ajungi din orice loc al ţării în orice loc al ţării într-un timp scurt, în gări moderne şi în trenuri moderne de mare viteză. O astfel de investiţie poate angrena inteligenţă şi resurse de pe mai multe paliere ale societăţii din România.
De ce să ajungi de la Bucureşti la Timişoara în opt ore cu trenul, când poţi ajunge în mai puţin de două? De ce să ajungi de la Suceava la Bucureşti în nouă ore cu trenul când poţi ajunge în două?
Nu sunt linii ferate moderne? Să se creeze după modelul căilor ferate celor mai moderne. Nu sunt trenuri moderne? Să se creeze după modelul trenurilor celor mai moderne. Nu există industrie de acest gen? Să se creeze. Nu sunt specialişti care să facă asta? Să se creeze, românii pot învăţa chiar şi cele mai delicate ştiinţe.
În trei ani de-acum înainte se pot face investiţii sigure şi producătoare de beneficii în transportul feroviar în aşa manieră încât în trei ani să putem avea un transport feroviar performant, modern, civilizat în toată România. Un transport feroviar modern, civilizat şi performant este de natură să dezvolte societatea din România, ba chiar să reducă poluarea produsă de vehiculele care funcţionează cu derivate din petrol.
Putem să dezvoltăm în România civilizaţia pe care o merităm noi şi copiii noştri! :D Aşa să ne-ajute Dumnezeu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu