duminică, 17 august 2014

Poezii si

Florina Pirol

pe a carei inteligenta n-as fi mizat mai mult de trei lei
de dragul jocului intrucat eram perfect constient ca-i pierd
a pictat si ea, mititica, o icoana
care o reprezenta pe Fecioara cu Pruncul in brate
si-a pus o forografie pe facebook.

Vazand-o, am zis sa ma joc putin, si-am comentat sub fotografie ca
Fecioara seamana cu ea, iar Pruncul, cu mine cand eram mic si ca
cum sa nu admiri o astfel de creatie?
La care Florina Pirjol a spus ca sunt ironic..
I-am raspuns ca chiar nu am fost ironic, ci playfull
si-am intrebat-o ce corespondent are acest cuvant in limba romana..
Mi-a raspuns: Jucausule, a zambit si nu stiu ce-a mai zis..

Imediat, o doamna pe care o chema Domnita samd
a comentat ca comentariul meu este blasfemie
si ca jigneste milioanele de crestini din lume
si ca ma roaga respectuos sa-l sterg.
I-am raspuns intreband-o daca crestinii nu au umor, daca sunt normativi
si i-am spus ca oamenii destepti au puterea sa aleaga intre a se simti jigniti sau nu
apoi i-am spus ca daca imi spune ce simbolizeaza acea imagine sterg comentariul.

Brusc, imi apare o fereastra de chat in care o doamna, profesoara,
cu nick-ul Mya Ghi, imi spunea urmatoarele:
"Inteligenta dumneavoastra (in forma care o fi), poate ar fi mai bine sa galopati peste targuieli lipsite de substanta si sa va stergeti singur comentariile .... Stiti la ce ma refer!"
Nu i-am spus nimic, de ceva vreme chiar evit sa ma mai cobor la nivelul mintilor aschilopate.

Tot brusc, mi-a aparut notificare cum ca
Florina Pirjol a comentat din nou sub fotografie
si-am apasat sa ma uit.
Am vazut ca imi spunea ceva de genul sa-mi sterg comentariul
si ca n-are chef de dezbateri. Auzi tu?
Am conchis printr-un comentariu in care am spus ca distinsele
imi amintesc de marii inchizitori..

M-am ridicat zambind si m-am dus in bucatarie sa mestec in tocana de ardei pe care o gateam.
Cand m-am intors, hop, Florina Pirjol intr-o fereastra de chat imi zice:
"bogdan, te salut
iti doresc toate cele bune
daca nu-ti plac inchizitorii exista optiunea unfriend
au inceput sa ma scoata oamenii din listele lor
deci, toate bune!
e alegerea mea sa nu fiu de acord cu tine
atat"

Am apasat sa ajung la fotografie, dar mi-a aparut ca n-am cum s-o mai accesez - hopaa
M-am uitat sa vad daca Florina Pirjol m-a scos de la prieteni si
spre durerea posteriorului meu care s-a umplut de lacrimi..
m-a scos.
Ce sa-i mai fi zis?

M-am dus razand si-am oprit tocanita care
sa ramana in Istorie, cu-adevarat e iesit delicioasa




numa' mincinoș'

se minte ca-n cartile de istorie
ca la ziar si tv
ca-n Parlament
ca la nebuni

toti mint

pana si pe ei insisi se mint - mai ales -...
si-o fac atat de bine incat privindu-i
nu ti-ai da seama cat sunt de nefericiti
si de prosti -
deduci usor totusi cand le vezi slutenia
ochii covizi tubluri ca niste oaze-n care s-au rasturnat bolovani
sau rasetele bovine șoricești
sau..

o Adevarule numa' mincinoș'
cad din ei insisi sub greutatea minciunii





Milioanele de romani stabiliti in strainatate confirma ca sistemul este opresiv si ineficient in a crea nivelul de trai decent pe care il garanteaza Constitutia Romaniei. Citind aceasta Constitutie ai sentimentul ca realitatile sociale culturale politice din Romania sunt cu totul si cu totul cele din care ti-ai dori sa faci parte, cand in realitate realitatile pe care le imagineaza aceasta asa zis...a Lege Fundamentala, spun asa zisa pentru ca este evident ca ea nu se aplica in plan concret, sunt pura fictiune, practic tot ce se intampla intre granitele acestei tari contravine atat Constitutiei cat si bunului simt. Un popor elevat spiritual intelectual cultural ar cunoaste asta si ar actiona pentru a restabili ordinea, astfel incat realitatile imaginate de Constitutie sa se materializeze pentru fiecare roman. Doar ca poporul roman, avand indivizii programati sa traiasca dezbinati, nu se poate strange precum degetele unei maini intr-un pumn care sa striveasca toate focarele de pestilenta sociala, ceea ce denota ca poporul roman de fapt nu exista ca popor, intrcat un popor este o mare familie unita fraterna egala libera. 




In realitate singura si cea mai importanta valoare pe care o ai e ceea ce stii. Restul vine si trece. In realitate esti ce stii si cu cat stii mai mult cu-atat esti mai mult si poti mai mult. Si poti sa stii totul, caci cu cat stii mai mult cu-atat poti sa stii mai mult, ste?





Omul obisnuit are vreo douasopt de mii de zile de viata. Din vreo douazeci si opt de mii de zile de viata, vreo zece mii, cel putin, doarme. Din vreo optispe mii de zile, cate ii mai raman, multe zile mananca, multe face sex, multe se distreaza, de multe ori prin intermediul alcoolului si al altor substante, multe face scoala sau se cultiva mai mult sau mai putin si mai mult sau mai putin efic...ient si util.. si multe munceste pentru a-si procura resurse cu care sa-si intretina corpul fizic si cu care sa-si satisfaca celelalte necesitati. Nu mai spun ca multe zile se uita la tv sau pierde vremea pe net, sau in alte activitati. Nu mai spun ca multe zile are grija de semenii sai, copii, parinti etc. Nu ai spun ca multe zile le cheltuieste pe mijloace de transport. Nu mai spun ca multe zile, evacueaza fecalele si urina din corpul sau. SAMD. In tot acest timp traieste intr-o totala inconstienta de sine, complet somnambul, complet retardat, utilizandu-si sub zece la suta din capacitatile sale latente, native, si deloc din cele pe care le poate dobandi prin utilizarea tuturor capacitatilor sale latente, native. In timpul acesta corpul sau fizic se degradeaza deoarece, neavand un manual de utilizare al sau si neavand o inteligenta si mijloace culturale eficiente si utile pentru a si-o amplifica, si neavand o vointa puternica, omul obisnuit, prin modul sau de viata, si-l autodegradeaza. In tot acest timp nu cunoaste o secunda Fericirea, iar asta se intampla pentru ca Fericirea se cunoaste numai atunci cand anumite functii ale omului sunt active - in special cele cerebrale-nervoase. Ajunge batran inainte de vreme, bolnav si in cele din urma, moare. Fara sa fi inteles nimic din viata pe care a trait-o, fara sa fi invatat ceva, fara sa stie ce e, ce poate, de unde vine, ce scop are, incotro se indreapta etc.
Dar mai exista, rar, e drept, si oameni care nu adopta stilul de viata al oamenilor obisnuiti decat temporar, pana cand le vine mintea la cap si ii inteleg pierzania, dupa care renunta la multe dintre activitatile de om obisnuit pentru a castiga timp de studiu, gandire, practica, cu scopul de a-si activa si perfecta functiile fizice, psihice, neuro-cerebrale etc. Omul acesta isi autoconstientizeaza retardul si, neacceptandu-l, actioneaza pentru a se upgrada. Pe parcurs, daca are noroc, desi norocul nu exista, da peste scrierile unor oameni al caror nivel de constiinta intelege ca este superior, sau si mai si, chiar ii intalneste pe acei oameni. Acei oameni sunt Maestrii, cei care s-au transformat din larve in fluturi, cei cu IQ de patru, cinci, sase samd cifre. Prin practica asidua a Intelepciunii lor poate ajunge si el unul, un Soare al Diminetii. Evindet ca atunci moartea este de mult calcata de picioarele sale.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu