vineri, 1 iunie 2012

Manualul de campanie

Anul acesta, pe 1 ianuarie, noaptea, în timp ce propteam cartela pe interfonul blocului în care locuiesc părinţii mei la Comăneşti m-am simţit brusc pipăit pe umărul drept. Am întors capul şi-am văzut în spate un bărbat cu părul auriu, irişii albi ca perlele şi o faţă care emana o lumină caldă. Avea două aripi foarte mari şi un costum dintr-un material violet pe cât de frumos pe-atât de ciudat. Cum în oraşul meu natal în preajma sărbătorilor sunt tot felul de obiceiuri ca Jocul Ursului, Capra, Jianu, Irozele, Mascatu etc. am crezut că-i un mascat aşa că i-am zis: Cântă la altă masă, pretenaş. Mi-a zâmbit cald şi cu o voce hipnotică mi-a zis : Sunt arhanghelul Gabriel, Domnul m-a trimis! Am simţit puterea divină pe care o poseda aşa că, mânat de un impuls venit nu ştiu de unde, am dat să încenunchez. Dar arhanghelul m-a oprit cu un gest scurt şi mi-a spus: Eşti Alesul Domnului şi niciodată tu nu vei îngenunchia căci Domnul a zis că înaintea ta vor îngenunchia toate popoarele lumii iar tu le vei eleva întru iubire şi pace. N-am fost surprins pentru că vorbele Arhanghelului nu erau decât o confirmare a ceea ce simţisem întotdeauna. Am zâmbit şi i-am întins mâna. Mi-a strâns-o şi în timp ce dădeam noroc am simţit un flux energetic electrizant umplându-mă. Era energia primordială, energia creatoare, cheia de acces la Atotconştiinţă. Am auzit sunetul care se aude când se deschide yala, am tresărit, am clipit şi nu-mi mai amintesc cum, dar m-am trezit în următoarea clipă apăsând clanţa uşii apartamentului alor mei şi intrând ca şi când totul fusese o iluzie. Evident că n-a fost. Imediat m-am gândit la prietenul Ghile şi l-am sunat să-i spun ce-am păţit. Ghile este autorul Manualului de campanie a cărui ediţie secundă a apărut recent la ed. Brumar în condiţii grafice excelente. Scriam mai de mult despre prima ediţie următorul text:

Cum sa reușești în politică
este una dintre carțile jurnalistului, scriitorului, psihologului, consilierului de imagine etc. etc. și nu în ultimul rând, domnului Marius Ghilezan; care, în paranteză si de dragul istoriei fie spus, mi-a povestit că la varsta mea mai marii urbei îl supranumeau Priticul-Atomic. O carte necesară în lista de lecturi a oricărui cetățean cu o minimă doză de stimă de sine. Spun asta pentru că utilitatea ei practică este incontestabilă, atât pentru un viitor om politic, pentru un viitor director de campanie electorală cât și pentru orice cetățean cu drept de vot în vederea familiarizării cu tacticile pe care le folosesc oamenii politici pentru a câștiga voturi. E un întreg câmp cu informații între coperți, de la elementele necesare comunicării politice până la tehnicile de campanie electorală, un câmp structurat gradual, într-o așa manieră încât, după lectură, orice cititor devine posesorul unor imagini exhaustive ale bucătăriilor interne ale partidelor, cât și ale celor ale candidaților lor. Se spune că există trei feluri de oameni: ăia care habar n-au ce se întâmplă, ăia care știu ce se întâmplă și ăia care fac lucrurile să se întâmple. Minimul pe care-l poate oferi această carte este că, poate transforma cititorul în unul care știe ce se întâmplă și deci, si in unul care poate să evite capcanele indivizilor de rea credință care manjesc scena politica contemporana. O fi puțin?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu