vineri, 12 decembrie 2014

O seara magica

Ma suna ieri seara Gribincea sa ma cheme-n Boema, la trei trei in Romana, ca-i sindrofie si cum veneam dupa un post negru scurt m-am gandit sa merg, chiar mi-am luat in picioare pantofii cu ametiste, pantofii de magician. Ajung pe la un zece fara, fix inainte de meciul pierdut de Steaua cu Dinamo Kiev. Il gasesc cu Padrino si cu inca doi pe care nu-i stiam in salonul din fata, la o masa cu niste vinuri. Dau noroc zambitor, fac cunostinta cu lumea, ma asez, mi se aduce un pahar, toarna niste vin, ciocnesc, noroc si ma dau la barfe si stouri si rasuri. Zic, chiar mi-era dor sa stau cu niste vulpoi la vrajeala, m-am plictist de fraieri si mai beau niste vin alb cu apa minerala. Gribincea imi zice ca-s numa pizde-n salonul din spate unde avea loc Evenimentul domnului Vorona, ma ridic, fac pasii aferenti si patrund in atmosfera scazuta. Toate privirile pe mine, soapte pe la mese, sgb sgb sgb. Zambesc salut unu altu si privesc la Irina si la plictiseala cu care canta o piesa. Era intunecos, niste pizde, da nu pareau genu meu. Ma intorc la masa. Incepuse meciu, Padrino era interesat in acest sens, Florin Ditamaiu nu prea, Simpaticu si Gribincea niciatat, Steaua totusi incepuse bine. Vine unu despre care aud ca fusese colonel de militie pe vremi, un malac din ala ratan umflat cu ceafa de porc, avusesem niste polemici cu el si cu altii mai acu ceva ani, intra si se pisa si pleaca. Zic ca as fuma ceva, se dau niste telefoane, se rezolva pe mai tarziu.. Ma relaxeaza vinul, Gribincea sa tot mergem inauntru, sa pescuim ceva sa.. si ma duc sa ma uit de vreo masa.. fix aia de langa bar si de langa pupitrul unde canta un folkist plictisit si fara zvac, ii fac semn lui Gribincea sa ne punem la aia.. Aud un sgb cu o voce care suna vibrant ca a pururi tanarului Suciu de la masa din colt, ma indrept cu pasi distinsi cu paharul in mana, ajung la masa. Hop Cristin Art, doamna Pena, doua tinere talente cuplate din Directia lu Suciu, tipesa apetisanta.. dau noroc cu barbatii, salut zambind femeile, Suciu imi zice ca daca reusesc s-o agat pe doamna Pena nu stiu ce.. Zic ca deja e agatata si incheg un flirt cu dumneaei.. ma ia ca daca fac mereu ce-mi zice Suciu, ii zic doar cand se insinueaza ceva apelant, Suciu ca dom'le vezi ca sgb nu ejaculeaza, confirm, de ce? ca inaaculez, zic, si transmut slobozii pe coloana si-i ridic la cap, de aia-s asa destept, imi hranesc bine creierul ha ha.. glume mistouri dume stouri.. imi zice sa-i vorbesc la pertu, ii zic ca daca i-as vorbi la pertu ar trebui sa plec cu ea acasa, dar nici n-am ajunge pana acasa.. si nu vreau.. Imi zice ca-i actrita la Nottara, sa vin s-o vad intr-o piesa.. ii zic sa-mi trimita invitatie ca eu nu platesc intrari la teatre.. imi zice ce-mi zice.. ii zic ca vorbeste fix ca Antonia Vraitoarea ha ha, da fix ca ea vorbea, or tu o imiti pe ea sau ea pe tine? nu stiu ce-mi zice si ma duc la masa unde se asezasera cei patru tovarasi.. Ia cuvantul le microfon sir Vorona, ma umfla si pe mine si-l invita pe tanarul de la masa lui Suciu sa citeasca niste poezii.. nu scria rau.. dupa vine gagica-sa.. aia chiar m-a impresionat placut.. i-am zis sa faca pauzele mai lungi.. era expresiva-n semantica.. mai mult logos si mai profund ii mai trebuia.. ma intorc la masa lor, ii felicit, apreciez poezia tinerei, ii arung si niste stouri s-o testez.. Aud cum ma umfla sir Vorona din nou si ma duc la microfon si iau cuvantul.. O dau ca vorbesc in calitate de roman, o dau politic zeflemesc marxismul si monarhismul, promovez umanismul si vine sa le cant ceva.. gen hitul pe care l-am compus acu cateva saptamani.. gen A mea, pe care tre sa merg sa-l trag intr-un studio.. vine Lupu chitaristu sa ma acompanieze ii fluer notele si bag..

Si uite-ma cum merg eu pe strada si-o vad imbracata-n curcubeu
Merge cu-n catel Ca un clopotel Pare ma jur genul meu
As vrea sa i-o dau Pe ganduri nu stau Sa-i dau poezia mea
Are gust de cer Stil clasa si fler C-arata de zici ca-i nea

prima strofa si refrenul

Fac colectie de zambete si vreau sa il am si pe-al tau" - greetings for bro Stoean
Pari interesanta "Pot sa te las sa-mi lasi numarul tau - gretings to OProtasa
Hai ca doar glumeam Jur ca nu voiam Sa fie-ntre noi ceva
Doar ca mi-ar placea Daca chiar ai vrea Sa fi si macar o noapte a mea
A mea A mea A mea
A mea bla bla
si-am intrat in stofa doi samd pana cand am terminat catecul: aplauze hit ce sa mai si uite-asa s-a aprins seara.. Folkistii s-au trezit, ce-au zis, ne pisa poetii, si-a intrat Lupu cu niste din alea de la Phoenix, gen Fata verde Unde-s pistoalele etc etc canta mai bine decat trupa.. misca coardele alea superprofesional si crea o acustica si-o vibratie excelenta.. a ridicat sala
Intre timp au venit si cuiele, ceva bun bun, am iesit cu Cristin sa ne delectam.. frig rau.. n-am tras decat jumate dintr-un pai si-am schimbat impresii.. frig si ne-am intrs inapoi in muzica.. foc toata sala.. baga Lupu ca Folkila.. merg la Suciu, ii zic niste din alea patriotice, ca tre sa unim spiritele samd samd si la un moment dat intra  Fata verde iar.. hopa, fac o aroganta si aprind shtou daca tot era fata verde.. doar putin cat sa imprastii mireasma.. ha ha ce fete aveau toti cand simteau adierea aceea ciudata pe la nari.. bag doua fuuri si sting.. ma ia cu dans intrase ceva romantic asa si-am mers de-am invitat-o pe distinsa Pena.. am invartit-o pe-acolo.. doua trei secunde am si levitat.. mergeau pantofii mei de ziceai ca-s rachete.. ce pantofi
Ma-ntorc la masa si ma iau in stouri cu Simpaticu.. mi-a povestit din viata lui.. foarte interesant.. cu o ureche eram la el, cu alta la muzica.. cu o mana pocneam din degete pe sus, cu alta in masa subtil.. iar am aprins stoul, iar fum, Simpaticu ca sa alea.. i-am zis, da-i ma in pula mea, facem cultura-n tara asta.. Padrino avangardist si el, ia si el stoul o tura, il ia si Florinu.. tre sa folosim tupeul ca nu se mai poate.. chiar ne dicteaza pe noi fraieri? ce naiba
Intra distinsa Pena si recita niste poeme.. parca mi-au placut, nu mai stiu.. eram cu totul electrizat de toata atmosfera.. spiritul roman clipocea bolborosea se inaripa
Hop, intra Vorona sa incheiem seara ca nu pot dormi nepotii patronului de muzica.. Ah aoleu, sindrofia noastra.. iau foc ca nu-i posibil asa ceva.. ca sa mai bage Lupu o data Unde-s pistoalele.. dau persuasive si-l pun japca pe Lup sa mai si mai canta o data aia.. Excelent intrat perfect inaltator in aplauze si urale.. Termina si merg eu iar la microfon si inchid seara cu un scurt discurs patriotic care a creat aplauze.. Intre timp Suciu si ceilalti plecasera.. Au ramas niste carti pe masa lor si mi le-am insusit.. erau pentru nu stiu ce premii, cinci: Un roman de rahat de Adrian Suciu, Scararul de Emil Iulian Sude, Talharul cel bun de Marius Dumitrescu, asta-i chiar bun, Jima de Dan Herciu si, Cafea de anul trecut de Carmen Ciumarnean.
Am dat sa plec dar mi s-a zis ca nu s-a terminat seara...ca mai stam.. uuu ce bine.. Merg sa-i multumesc DJ-ului ca a aprins luminile pentru ultima piesa si aflu ca era de fapt patronul ha ha.. Stau la povesti cu el, om de calitate, vulpoi de anvergura, mi-a predat niste lectii excelente in vreo zece douaj de minute cat l-am ascultat.. mi-a povestit cum era pe vremuri, viata lui.. trei facultati mi-a predat, fara misto.. m-a invatat un management o mentalitate si-o istorie pe care le stiam lacunar.. i-am si zis si multumit
Ne-am tirat in cele din urma, sa fi fost un trei spre patru asea.. am ajuns in Romana, in statia de taxiuri, pula taxiuri, noi cinci, nu incapeam.. dom le ca sa luam doua, da nu era niciunull.. hop apare unul, zic, gata, il luam pe asta cu tupeu.. Mergem si intram eu cu Gribincea Padrino si Simpaticu-n spate, Florinu in fata spre Centrul Vechi la October Fest.. luam un m de bere si niste alune.. io nu sufar berea, prosteste rau, cer niste apa, avea doar Bucovina, de asta nu beau, cea mai toxica apa pisa-te-ai pe ea.. cer de la robinet, imi aduce ospatarita, o simpatica, mi-a placut mult, dar nu mi-a placut nici aia.. Am baut de nevoie bere.. Hop toata lumea cu saluturi si respecte pe Florin.. badiguarzii unii altii.. ma oftic ca ma ardea prin cap deshidratarea si-mi aprind un cui.. scot pantoful din stangul si-l pun pe masa, pe cartile alea.. vin unii vin altii, salut noroc alea, pleaca Gribincea si Simpaticu.. chiar mi-a parut rau.. le-am zis sa mai stea dar.. vine si folkistu ala de canta el peste tot pe strazi pe la metrou samd cu chitara si produce de sparge de l-au dat si le tv ca-i plin de bani.. se aseaza cu noi, ii stia pe astia.. mama ce vulpoi si ala.. si ma iau la povesti cu Florinu.. asta imi povesteste ca s-a lasat de mancat carne de trei luni, ii zic bravo, bine, excelent, imi zice ca-i veterinar printre altele si ca iubeste animalele si nu le mai poate manca.. ii zic ca eu nu mananc de vreo doi ani.. Mi se facuse rau de la berea aia.. m-am naslit rapid ca trebuia sa ma hidratez..
Bafta la baieti si ajung in statia lu douasunu de la sfantul Gheorghe cu un covirg cu mac in mana.. intru pe usa din fata, vad o femeie cu doi copii mici saraci vai mama lor pe scaunele din fata.. copii iradiati de saracie mucosi jegosi cu dintii cariati unu.. mi s-a facut o mila.. le zic copiilor ca vor ajunge foarte bogati si unul dintre ei, ala mai mare, sa fi avut un cinci ani asa, imi zice ca el poate sa citeasca fara sa se uite.. se intoarce cu spatele si-mi zice ceva care suna foarte imperativ si normativ si oficial.. il intrab unde-ai citit asta, imi zice ca pe hartia aia de deasupra usii.. Hopa, un copil de cristal.. simtisem ca-i ceva special cu ei.. Ajungem pe Mosilo in statie, le zic sa tina minte ca vor aunge foarte bogati si cobor..
Cand ajung in fata portii curtii, ceasul vreo sapte si ceva, hop, cine rasare dintr-un taxi.. criminala criminala, chiar Floricica, tiganca, vecina.. Ce faci ma Floricico? Bine, tu? Acasa, da de unde vi? Ei, treaba mea, zice ea,da tu? Io din smecherie, ii zic si aungem la scara.. imi zice sa urc eu inainte de frica sa nu-i sorb curul ala demential cu privirile.. ii zic, stai draga linistita, sunt obisnuit cu gaozuri rotunde-asea si bombate ca al tau.. ia-o tu ca esti gagica.. Zice ca nu vrea.. atentie ce constienta era nebuna de puterea si exuberanta gaozului ala.. Urc eu inainte si urc lent tara ca sa ma pun pe inima ei.. se oftica si-o ia inainte.. Ii zic, tre sa platim internetu Floricico, banii.. Cand, zice ea.. ieri zic eu.. hai ca-ti dau... bla bla



Un comentariu: