vineri, 20 martie 2015

www

..............

visez o calatorie pana la capatul tristetii ce m-a acaparat
cu un jaguar bleu perlat si cu un card nelimitat nelimitat
cu doi trei prieteni la fel de nimbati si de geniali
fara niciun plan fara nicio directie fara niciun impediment vuuuuuu


luam orasele europei la rand ca din vitrina
ne dam masura talentelor mai ceva ca aia a lu michelangelo din sixtina
le-aratam alora shtou nostru magic serios si burlesc romanesc
zic aia ma da-i in pula mea pe romanii astia ca numa cat ma uit la ei ma smecheresc
ma da-va-n pula mea pe voi le zicem clarvazatori noi, ca smecherie de asta n-a intrat in europa pana sa intram noi
si ei nu ne mai zic nimic nimic

da ce sa ne mai zica la cat suntem de nimbati si de geniali
n-au ce sa ne mai zica ca le zicem noi de nu se mai ridica
de ras bineinteles ca doar indiferent cum o dam bine
ca doar indiferent ce facem bine bine

ha
ninge oblic spre stanga si o cioara o arde pe fostul magazin complex
si tocmai si-a luat zboru de parc-a simtit c-o barfesc
hai ca mi-a trecut tristetea nu mai visez nicio calatorie
ca oricum calatoresc excelent prin propria-mi smecherie
ha ha



Una dintre Cele zece porunci este: Aduti aminte de ziua Domnului si o cinsteste. Multa lume habar nu are ce inseamna aceasta porunca, ca atare nu stie cum sa cinsteasca ziua Domnului. Ziua Domnului e aia in care, dupa creatie, Domnul s-a odihnit. Unii zic ca-i dumnica, altii ca-i sambata, dar oricum, mai nimeni n-o cinsteste cum se cuvine. Multi nu muncesc, manaca si beau, sau se uita la tv, sau stau la rasuri samd samd si cred ca cinstesc Ziua Domnului. Dar, bineinteles, sunt departe de adevar, iar departarea de adevar este prostie curata, iar prostia face omul sa faca cele mai aoleu lucruri emoticon grin Ziua Dumnului se cinsteste prin repaos. Iar repaos e cand nu te misti, nu gandesti, nu visezi, nu faci nimic. Iar cand nu le faci pe astea, se cheama ca meditezi. Ca atare Ziua Domnului se cinsteste prin meditatie




Una dintre cele zece porunci biblice e: Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert. Mult timp, n-am inteles aceasta porunca si, sunt sigur ca miliarde nu o inteleg. Sa le luminam? Haida. Dumnezeu are niste nume care invocate ofera puteri magice celui care le invoca. Nu o sa spun acum aceste nume, ca-i nu-i locul potrivit... ideea e ca daca le folosesti si crezi in puterea lor, ele chiar functioneaza. Garantat. Si-aici intervine porunca: Sa nu iei numele Domnului in desert - care inseamna, sa nu invoci numele Domnului a prost sau in scopuri meschine sau pentru desertaciuni. Ca-i belea. Spre exemplu, daca le invoci ca sa castigi la loto, le folosesti pentru desertaciuni, caci un mag mag nu are nevoie de bani, desi se foloseste de ei mai mult sau mai putin, iar cand folosesti numele Domnului esti mag si nu-ti injosesti statutul si nici pe tine insuti si nici numele Domnului ca sa faci bani. Dar daca le invoci ca sa faci o vindecare, e altceva. Sau ca sa scoti dracii din careva. Asadar... 





A incetat din viata Maestrul Eusebiu Ștefănescu. L-am cunoscut cand am primit Premiul National "Mihai Eminescu" la Botosani si ulterior am conversat pe la fosta Cafenea de la fostul sediu al MLR. O data, fiind la masa pe terasa si cu domnia sa si cu profesorul Angelescu de la Facultatea de Litere, am colaborat cu domnia sa si castigat o scurta polemica cu profesorul Angelescu pe tema plagiatului dintr-o literatura in alta. Sustineam impreuna ideea ca "o idee nu poate fi exprimata decat in cuvintele in care a fost exprimata" si ca un plagiat dintr-o limba in alta nu e chiar plagiat emoticon grin Era pe langa un enorm actor si performer si un excelent ganditor, asa cum am constatat. Dumnezeu sa-l tina aproape




Ducandu ma aseara sa i inchid gainile bunica mii dau fix langa cotet de cocosul dracos care m a si ciupit mai acu o vreme si care a si pus la pamant un uliu prin vara - ii dadea ciocuri in cap unei gainuse care statea ca la clocit smerita si supusa de mi s-a facut o mila cat o camila de un km. Si l iau cu un par, tu ti gatu ma tii de zdremtoi da ce ai cu ea ma bulangiule, si l conduc in alt cotet si l inchid si ma duc la biata gainuse víctima sa i vad de sanatate. Era ametita si ncremenita n acelasi loc. Am luat o de aripi si am bagat o n cotet cu celelalte gaini.
A trecut noaptea, a venit dimineata si ma trezeste de n am mai reusit sa adorm trilul tzavnos al cocosului. Cand m am trambalit intr un tarziu sa deschi gainile si sa le arunc niscai graunte am zarit cocosul scapat din cotet scrutandu ma cu priviri de flacari. Mars pisa m as pe sufletu tau de bulangiule cordit ca daca ti dau una ti sar pulile din cur, ii zic si el se tireaza cu motarca si eu deschid cotetul gainilor unde ce privesc? gaineta de aseara moarta n cenusa si celelalte gaini iesind. Ce ma gandesc? A luat o razna cocosu sigur de se apuca de ciocanit gainile pana la deces. Si i mai aplic niste invective. Ma duc in casa la patul de boala convalescentza al bunica mii si i zic isprava cocosului si o ntreb ce sa fac cu gaina. Imi zice ca trebuie ngropata, s o las s o ngroape Tutzñ. Bine, zic, si ma duc sa scot gaina. O iau de labe si o privesc mai bine. Avea un fel de ciuperca langa cioc si era cea mai sfrijita dintre toate. Ce a gandesc? fraieru de cocos a luat o masura radicala dar a luat o pe semne cumva ca sa si protejeze haremul de vreo bolishoara si specia de uscaciuni. Ca atare cocosu, desi lipsit total de compasiune si calau, n a fost chiar fraier. Nu ti spun ca intampla rea asta mi a adus belsug de conceptii destepte... Pe semne, posibil, pe gaina o terminase de omorat celelalte gaini peste noapte n cotet, cine stie? Nu i important asta.. Dar am observat ca exista nenumarati oameni cu mentalitate asemanatoare cu a gainilor bunica mii, in ciuda faptului ca stiinta si tehnologia aferenta ei pot vindeca orice boala, inclusiv batranetea si toate nebuniile.. 




E filmul ala Lucy unde zice ca atunci cand iti utilizezi douazeci % din capacitate iti controlezi emotiile. Emotiile astea-s date dracu, iar majoritatea oamenilor actioneaza sub imperiul lor fara sa stie. Dar ce sunt emotiile? Niste energii, niste curenti energetici care pleaca or din creierul abdominal, or din zona plexului, or din zona toracelui si urca la cap, facandu-l pe om sa gandeasca, sa se comporte sa sa intr-un anumit fel. Din experienta mea, cel mai greu de controlat e sentimentul numit compasiune, poate chiar mai greu de controlat decat frica. Multi nici nu-l pot simti, caci sunt infundati, da aia oricum sunt primate, dar unii dintre noi il simt tare. De ce e bine sa-ti poti controla emotiile? Pentru ca emotiile intuneca de multe ori ratiunea si cu o ratiune intunecata nu poti s-o arzi rational. Plus ca, pe lume sunt tot felul de manipulatori, de savanti sentimentali, vorba fratelul Swish, care iti pot induce emotii ca sa te faca sa faci ce vor ei, dar nu inspre binele tau. Ca sa-ti poti controla emotiile tre sa fi in primul rand constient de spectrul lor. Dupa care tre sa mai faci si altele, da...  


 


E un poet prin state pe care-l cheama Oisteanu, Valery Oisteanu, imi place tare cum scrie. L-am cunoscut la un event oranizat de Tzup's, Razvan Tzupa, si m-am simtit siderat de poeziile lui, de cultura lui si de nevasta-sa, care era o femeie in toata firea cum n-am mai vazut. M-am simtit ca unul de la periferie.. ce, de la tzara de-a binelea langa unii din centru, ca unul din trecut langa unii din viitor, desi, plm, suntem contemporani. Da vezi ce-nseamna sa traiesti intr-o civilizatie scufundanda-n retard... I-am citit volumul Privilegii in Purgatoriu, care e, asa cum transpare din texte, scris prin tot felul de locuri de pe glob si scris atat de bine incat, citindu-l ai senzatia ca esti in acele locuri.. foarte exotice fix in mintea lui Oisteanu privind prin ochii lui si gandindu-i versurile care sunt pline de bunatati emoticon grin Spuneam ca un poem e o deschizatura catre alt univers - ei bine, poemele din cartea asta, Privilegiile astea in Purgatoriu pe care le ofera Oisteanu, chiar sunt reale, chiar ai senzatia ca esti in Purgatoriu in timpul lecturii, mai ales daca stai in Romania emoticon grin Da nu doar spatiul e exotic ci si stilul poetului, gandirea sa, mentalitatea, cultura, umorul, talentul.. desi in state a plecat de-aici din Romania care, asa cum spune chiar el, l-a educat. Io, care sunt satul de visceralismele si prostismele si bashinismele si decadentismele si plictisismele si betivanismele si proletcultismele contemporanilor mei poeti romani, cand am citit cartea asta chiar am avut o revelatie, un trip excelent.. De-aceea nu pot decat sa o recomand spre lectura.. mai ales ca se poate citi foarte gratis. emoticon grin
http://issuu.com/emanu…/…/137440343-privilegii-in-purgatoriu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu