duminică, 18 mai 2014

In Semn de PROTEST



Zilele astea are loc in Bucuresti Targul National al Cartii de Poezie, sau o alta manevra prin care Sirii Literaturii Romane isi maresc patrimoniile. Dar pentru poeti, care sunt in zilele noastre niste naivi, ca sa nu zic, niste fraieri, spre deosebire de alte epoci cand erau niste adevarati smecheri, da' smecheri nu gluma, Targul asta e o Mare Scofala, un Prilej pentru... stiu... ei mai bine... afirmare? Apropo, si zic asta cu mare parere de rau, in afara de mine, Dinescu, Vadim, Vosganian, Cipariu si alti cativa, poetii din tara asta sunt atat de batuti in cap incat mai ca se incalta cu fesu, nu asa... si-n general, literatii: niste pacalici fara demnitate, chiar daca asta este un efect al unor cauze despre care nu mai vorbesc acum...
La acest Targ am fost si eu invitat sa citesc chiar astazi, saispe mai doomiipaispe, de la ora cinci la Biblioteca Metropolitana. N-am participat in semn de Protest. Adica? Adica, nu m-am dus sa citesc pentru ca Unii Poeti primesc bani pentru lecturile lor, in timp ce Majoritatea primesc... eventuale aplauze. Si am aflat ca asa a fost si in alti ani, ceea ce eu, care mereu am fost platit pentru lecturile astea, nu am stiut pana recent. Adica cum ma frate sa te duci la lecturi la care unii dintre aia care citesc cu tine sunt platiti pentru lectura de Organizatori, dar tu nu? Pai e frumos asa? Pai ce-i asta, discriminare?
Bine ca in realitate nu m-am dus c-am fost plecat pana la Ploesti, ca s-o intorc putin ca la Ploesti, si n-am ajuns in oras decat abia dupa lectura pe la sapte fara ceva si-am intrat putin la Muzeu pe terasa unde am stat cu niste prieteni mai purii care nu sunt scriitori... si langa masa noastra erau niste artiste tot mai purii asa, printre care si o poeta balsoaie careia dintr-una-ntr-alta, ca sa-mi fac totusi lectura pe seara asta, am ajuns sa-i citesc poemul Cantecul Seductiei... si cand am ajuns pe la jumate, dupa o superduma mi-a zis ca s-a udat... si m-am oprit ca nu era bine ce se intampla, asa ca i-am oferit poemele altei doamne, o blonda la vreo patruj de ani, MILF asa, subtirica si tzatoasa, am mai zabovit putin si-am plecat... am plecat pentru ca daca mai stateam putin, in conditiile in care tocmai recitasem Cantecul Seductiei,, care-i in realitate o inductie hipnotica, intre cele doua mese, se indragosteau toate muheroanele alea, iar asta n-ar fi fost un fapt deloc spre mandria sau bunastarea mea sufleteasca...
Dar chiar si-asa, ca m-am intalnit pe-acolo cu unii poeti care mi-au zis, nu le mai dau numele, e estetic oare sa inviti poeti sa citeasca in conditiile in care tu ai bani grei de la stat si numai pe unii sa ii platesti... si, culmea, chiar pe aia care stau bine, "fostii" sicofanti samd? :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu