duminică, 7 iulie 2013

Cultura sânt Eu!

Din nefericire, într-o țară în care prostia e mai valoroasă decât înțelepciunea, o fac și eu pe prostu și pun titluri ca cel de mai sus. Mă laud, într-adevăr, dar ce să fac dacă sunt un geniu înconjurat de milioane de imbecili care se numesc oameni dar care sunt cu puțin mai sus decât animalele? Viermi care trăiesc mânați de instinctele lor primare, inconștienți de ei înșiși, incapabili să-și controleze propriile minți, sclavi ai propriilor lor dorințe, sentimente, preocupați doar de mâncat, futut, distrat și câștigarea stimei. Încep să le dau dreptate regilor, nobililor șamd în privința măsurilor pe care le iau, măsuri care vor duce la extincția a peste 6 miliarde de oameni de pe întreg globul, căci e foarte greu să fi elevat spiritual și mental și înconjurat de imbecili ale căror vieți se pot rezuma la 3 etape: 0-18-22 de ani - programarea; 18-22-65-70 - sclavia și producerea de noi sclavi; 65-70- incert - pensia - ieșirea din sistem. În răstimpuri, mici bucurii produse de întâmplări care în realitate n-au nicio relevanță. Căci cu cât ești mai prost cu-atât te bucură mai multe lucruri care nu contribuie cu nimic nici la elevarea ta spirituală, nici la cea socială. De fapt, când ești prost, spiritualitate e un cuvânt de neînțeles. Mulți cred că dacă își umplu sau și-au umplut mințile cu informație care în realitate nu-i folosește nimănui, sunt elevați spiritual - nimic mai fals. La spirit ajungi când nu gândești, atențiune!
Faza e că nu mint nicio clipă când spun că Cultura sânt Eu! Și de ce zic asta? Pentru că sunt singurul om de cultură real al acestui popor, restul, din păcate, sunt niște simulatori, făcând doar cultură Antiumană, cultură prin care mănâncă același căcat milenar cu alte cuvinte, cu alte imagini etc., care nu produce nici elevarea spirituală, nici cea socială a nimănui.
Căci scopul culturii este elevarea spirituală și socială a omului, cum spuneam, iar niciun om de cultură din țara asta, cel puțin, nu face așa ceva. Din nefericire. De ce? Pentru că toți gândesc în aceleași șabloane, cu aceleași idei obosite și idioate. Sunt primitivi. Oare cu ce contribuie o carte a lui Mircea Cărtărescu la elevarea spirituală și/sau socială a cuiva? Ce te învață? Literatura lui Cărtărescu e ca un etnobotanicele care mai acum un an doi, erau legale, îți creează o iluzie și-atât. Degeaba vorbește el frumos, dacă nu spune decât căcaturi. Sau Pleșu, s-a băgat el în seamă acum să vorbească despre pildele lui Isus: n-a înțeles nimic. Pildele lui Isus te învață să ajungi și tu Cristos. Ce-ar putea altceva să te învețe? Căci orice șmecher adevărat vrea să eleveze fraierii, nu să-i mențină fraieri, în asta constând divinitatea din el. Oare Dumnezeu nu ne-a făcut după chipul și asemănarea Lui? Ne-a făcut. Dar noi o ardem ca animalele, victime ale culturii antiumane cum suntem. În 2000 de ani nu s-a prins nimeni că pildele alea te învață să ajungi Crist, sau s-au prins foarte puțini! Și prostimea a tot pupat mâini și picioare de preoți și icoane... Creștinismul, în mare măsură deci, e un mare ștou. E evident că Pleșu n-a înțeles nimic din moment ce tot un grăset e, ceea ce denotă că nu e nici cumpătat, ceea ce denotă că nu e nici înțelept, căci, așa cum spuneam, omul înțelept e cumpătat.
Eu, în schimb, am doar 29 de ani, și le scuip semințe-n cap și oamenilor de cultură și politicienilor și preoților și poate oricui în înțelepciune, căci în capul meu vorbește Dumnezeu, cum spuneam.
Oare nu eu am spus că scopul culturii este elevarea spirituală și socială a omului? Am spus.
Oare nu eu am spus că există două culturi, Cultura Umană și Cultura Aniumană, și că omenirea este victima Culturii Aniumane pentru că există resurse tehnologie încât să nu mai muncească nimeni o secundă ca să-și procure hrană, locuință, sănătate, învățătură? Am spus.
Oare nu am spus eu că planeta, resursele ei, resursele umanității aparțin tuturor oamenilor în egală măsură, căci nu le-a căcat niciun om ca să fie numai ale lui, și nicio corporație, și că nimeni nu ar trebui să muncească sau să plătească pentru ele? Am spus.
Oare nu am spus eu că granițele sunt o iluzie care încalcă libertatea omului? Am spus.
Oare nu am spus eu că omul este o ființă sacră, inviolabilă, suverană, mai presus de orice politică? Am spus.
Oare nu am spus eu că un politician este un artist și că un artist este un politician având în vedere că scopul culturii este elevarea spirituală și socială a omului? Am spus.
Oare nu am spus eu că oamenii care comit fapte considerate infracțiuni sunt nevinovați și că nu trebuie pedepsiți ci învățați, tratați ca niște ființe umane, nu ca animale, animalelor, căci ei comit infracțiuni or că sunt bolnavi psihic, or că nu au mijloace de existență, or că sunt ignoranți, și-atunci adevăratul responsabil este Statul pentru că nu a fost în stare să-i educe și să ia măsuri economice astfel încât să nu mai comită nimeni nicio infracțiune? Am spus. De-aceea penitenciarele trebuie desființate urgent și înlocuite cu școli. Dar cine plm suntem noi să ne pedepsim semenii, cine ne legitimează? nu avem nici dreptul nici înțelepciunea și nici virtutea să facem asta!
Am spus atâtea vorbe înțelepte...
Iar asta e ultima: CULTURA SÂNT EU!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu