vineri, 11 iunie 2010

Premiul Uniunii Scriitorilor din Romania

l-am luat io! cu Andrei Terian la Sectiunea Debut. Ceea ce-i bine, ha ha! Sau cel putin asa am auzit pe-acolo, de la niste persoane care se vor si snut, cat de cat, importante. ca dom'le l-a luat si Coman si ai vazut ca si Musina, care astazi a luat la sectiunea poezie (la care, evident, ca luam eu daca volumasul meu nu era unul de "debut"). in fine, e un premiu obisnuit, dar acolo am zis: Am mai luat premii pentru aceasta carte, dar parca numai am presimtit emotia pe care-o traiesc acum.
Vrajeala maxima ce-am spus, dar sub un astfel de ambalaj era un mesaj de bine. in fine, nu ma intereseaza ca l-a luat si cartarescu si cosovei si mariana marin si ce? e un premiul ca toate premiile. eu tot eu sunt si apropo, am scris un poem ieri noapte pe care o sa-l postez acum, ca practic il dau bunus:

Cei care nu vor să muncească

se fac artişti
cei care nu ştiu să fie artişti
se fac critici de artă
e un joc de fapt
la fel ca şi rândul ăsta în care-ţi propun
să accepţi ideea că adevăraţii artişti ai lumii ăsteia sunt scriitorii

pentru că lumea asta şi creierele ei sunt construite de cuvinte

de fapt întotdeauna a fost cuvântul

şi în mâna scriitorului cuvântul e dumnezeu

deci eu te-am luat cu vrăjeala asta
ţi-am spus ce vrei să auzi
şi te-am adus până aici. dar ca să mă înţelegi mai bine
află că acum suntem la metrou. eu mă ţin de-un pachet de ţigări lungi
care sper să-mi ajungă până când vei clipi
şi tu te ţii de mine. ne reflectăm în oglinda de la capătul imaginaţiei
în pantaloni scurţi
pe peron. e destul de aglomerat dar noi mergem apăsat
sfidător şi ne învârtim într-un cerc pe care ni-l delimitează
siluetele
ce ne privesc ca pe maniaci

mai sunt trei minute până vine metroul
şi metroul e un vers genial

uite
ca să nu ne plictisim îţi zic să nu te gândeşti la metrou

la ce te gândeşti?

se apropie un tren
ne dăm la o parte
e un tren care merge fără pasageri
siluetele se apropie de marginea peronului
noi ne îndepărtăm şi trenul trece pe lângă ele
nu opreşte

n-a fost metroul
n-a fost nimic genial

mai sunt două minute până când va trece metroul nostru
să discutăm despre critici
criticii n-o să meargă niciodată cu metroul nostru
dar o să scrie despre el poveşti şi impresii
pe care le vor numi recenzii studii critice cronici literare istorii etc

o secundă

abia acum am intrat în ultimul minut

la capătul lui va veni metroul

şi metroul e un vers genial

siluetele nu mai au răbdare
înjură cu spume la gură
hai să-n jurăm şi noi. ştii să înjuri?

băga-mi-aş pula-n el de vers genial
zi şi tu
băga-mi-aş pula-n el de vers genial

0
_____________________________ 0

prin două zerouri ca astea de mai sus va trece
şi noi odată cu el

scriitorii sunt nişte escroci
criticii sunt avocaţii procurorii şi judecătorii lor
tu eşti fraierul sau fraiera
şi-a mai trecut puţină viaţă

îţi dai seama cât de lame e?

hai că vine metroul
5

4

3

2

1
ţeapă!

5 comentarii:

  1. Scârbos cu pretentii lirice!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda, atit de mult te straduiesti sa arati ca-i "doar un premiu", insirind toate acele nume, incit egoul tau sare in ochi. Atit este de evident ca te roade sa zici ca esti artist incit... e plictisitor sa continui sa citesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Doar ce te-am înjurat acum o săptămână, dar asta-i bună şi-mi place.

    RăspundețiȘtergere
  4. felicitari! :)
    link-urile promise:
    http://capricornk13.wordpress.com
    http://srsff.ro

    RăspundețiȘtergere
  5. Sper ca nu tu esti SupeRomanul antisemist de la youtube ?

    RăspundețiȘtergere